Kommande evenemang

Söndag 14 januari körstart kl. 17.30

Februari

Söndag 25 januari kl. 17.00 Evert Taube programmet i Ljusnarsbergs kyrka

Onsdag 28 februari kl. 14.00 Saxdalens Manskör gör ett blandat program på SPF:s årsmöte i Ludvika Folkets hus

Mars

Årsmöte söndag 24 mars kl. 16.30 i Saxdalens fd. skola föreningslokalen.

April

Torsdag 25 april kl. 19.00 Ludvika Ulrika kyrka, Välgörenhets konsert för Ukraina. ”Hjälp Lions att hjälpa” Medverkande: Fredagskören, Saxdalens Manskör, solist Marcus Leu.

Tisdag 30 april kl. 19.00 sjunger Saxdalens Manskör och Fredagskören in Våren i Ludvika stadspark.

Tisdag 30 april kl. 20.30 sjunger Saxdalens Manskör vårsånger vid brasan i Saxdalen. Hamburgare, korv och dricka finns att köpa. Traktorkorteg genom byn ordnas också.

Maj

Juni

Torsdag 6 juni kl. 13.00 Nationaldagsfirande i Ludvika stadspark. Saxdalens Manskör deltar med ett blandat program.

Onsdag 12 juni kl. 18.00 Cassels Grängesberg. Saxdalens Manskör bjuder på ett program ur vår rika repertoar. Trivselkväll med fika, korv och dricka finns till försäljning.

Juli

Söndag 28 juli kl. 15.00. Skattlösbergs Gammelgård. Dan Andersson-spelet ”Helgdagskväll vid timmerkojan”med kända och okända låtar med Dans texter. Handlingen bygger på Dans noveller. Kolbullar och fika finns att köpa.

Augusti

Torsdag 22 augusti kl. 19.00. Evert Taube. I Dala Järna kyrka. ”En hyllning till Evert Taube” en berättelse i ord och ton med Everts visor och vi berättar om Everts liv. Ett hyllat program om Evert Taube.