Valborgkonsert 2011 i cassels i Grängesberg och i Saxdalen

Valborgkonsert 2011 i Cassels i Grängesberg och i Saxdalen
Den cirka 230 personer stora publiken tycktes uppskatta Saxdalens manskörs och Ludvika musikkårs valborgsmässokonsert i Cassels på valborgsmässoaftonens eftermiddag. En konsert som även kändes lyckad för körmedlemmarna.

Ska man lyfta något speciellt inslag blir det låten ”Tomma stolar tomt vid borden” som kören framförde tillsammans med sångsolisten Thomas Björnhager. Känslan var att den satt ”som en smäck”.
Om Thomas Björnhager kan man i övrigt konstatera att han imponerade i sångerna Fait accomplie, Trubbel och You raise me up. Utan överdrift satte Thomas Björnhager extra färg på konserten.
Att det var på dagen 30 år sedan manskören gjorde sitt första framträdande lyftes också fram under konserten. Detta i form av gratulation och present från Ludvika musikkår, samt inte minst hyllningar i form av sprakande applåder från publiken.
Gratulationer och present blev det även senare på kvällen, vid brasan i Saxdalen, där kören gjorde sitt första framträdande för 30 år sedan. I sitt lättsamma och trevliga vårtal gratulerade Evy Andersson kören och överlämnade en helt magnifik blomseruppsättning från föreningarna i Saxdalen.
Även framträdandet vid brasan kändes bra, trots att kylan gjorde sig påmind.
Att kören varit verksam i hela 30 år är smått imponerande. Imponerande är också att en kvintett bestående av Roger Broberg, Lennart Ek, Åke Lundeberg, Nils ”Nicke” Nyström och Lasse Persson har varit med ända sedan starten. De är utan tvekan väl värda ett extra stort och varmt GRATTIS.
Ove Andersson